MI Inspiration: Podcast Marketing Intelligence

AFLEVERING
15

Jung Sun Beijsens, manager marketing analytics, HEMA

Terug naar het oude gevoel in een modern jasje

Ik had op het HEMA hoofdkantoor in Amsterdam-Noord een mooi gesprek met Jung Sun Beijsens: manager marketing analytics bij HEMA. Jung Sun is een enorm ervaren retailmarketeer en heeft voor een hele winkelstraat aan mooie retailmerken gewerkt. Met haar sprak ik over alle uitdagingen waar HEMA mee te maken heeft, de nieuwe strategie en de rol die inzichten daarin spelen. Jung Sun stuurt een team aan met een marktonderzoeker, twee consumentonderzoekers en een prijsonderzoeker. Zo moet de organisatie meer datagedreven gaan werken. Want waar HEMA nog altijd een zeer sterk imago heeft, moeten de verkopen niet achterblijven. HEMA zet vooral in op betaalbare producten van hoge kwaliteit. Die idealiter meerdere generaties lang meegaan. In de huidige tijd van inflatie en onzekerheid, is dat de basis waar HEMA in gelooft. En dat is ook hoe het ooit bijna 100 jaar geleden is begonnen: goede producten voor een degelijke prijs. En daarmee keert HEMA terug naar het oude gevoel. Maar wel in een modern jasje.

Luister hoe HEMA via WhatsApp onderzoek heeft gedaan onder schoolgaande kinderen, over de duidelijke KPI’s van de organisatie, waarom traditionele retailers nog altijd erg worstelen met de overgang naar omnichannel, welke uitdagingen Nederlandse consumenten brengen en alles over de nieuwe koers die HEMA nu inzet.

Ewout en Christiaan

Wie?

Jung Sun Beijsens – HEMA

Waar?

Kantoor HEMA, Amsterdam-Noord

Wanneer?

23 september 2021

Geef een antwoord

Meer episodes

    Nieuwsbrief

    Wil je op de hoogte blijven van alles wat wij de komende maanden verder gaan ontwikkelen?
    En wil je op de hoogte gebracht worden van nieuwe blogs / podcasts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.