MI Inspiration: Podcast Marketing Intelligence

AFLEVERING
Nummer

Dennis Hoogervorst, DPG Media

Waarom je als onderzoeker altijd weetlust moet hebben

Dennis Hoogervorst is bij DPG Media verantwoordelijk voor B2B Research & Insights, heeft zitting in een aantal Technische Commissies binnen NMO (het Nationaal Media Onderzoek) en was Insights Professional van 2020. Een aantal van zijn onderzoeksprojecten zijn te vinden op het platform Grow by DPG Media, waar verschillende experts kennis en inspiratie delen. Weetlust is het Vlaamse synoniem voor nieusgierigheid. En voor Dennis Hoogervorst is dat veruit de belangrijkste eigenschap die marktonderzoekers moeten hebben. In deze podcast een ode aan deze weetlust, door de enorme hoeveelheid leestips die Dennis in deze podcast deelt.

Met zijn team doet Dennis Hoogervorst onderzoek onder consumenten om adverteerders, mediabureaus en pers van insights te voorzien. Waarbij Dennis het leuk vindt als onderzoek een innovatief randje heeft. Bijvoorbeeld veel op het gebied van neuro en impliciet meten. Maar ook via experimenteren met biometrisch meten, gebruik maken van verschillende AI-tools en het ontwikkelen van een 3-dimensionaal segmentatiemodel waarbij je met een Microsoft Hololens kan zien waar merken in dat model staan, brengen Dennis en zijn team onderzoek naar een hoger niveau. .Zo lang de nieuwe technologieën maar praktisch toegepast worden en toegevoegde waarde bieden.

Volgens Dennis moeten we het belang van vakliteratuur niet onderschatten. Omdat we daardoor ons werk beter kunnen doen en omdat het enorm inspireert. In het tweede deel behandelen we daarom alleen maar boeken waar Dennis veel aan heeft gehad. Inspirerende boeken over gedragspsychologie, marketing, creativiteit in reclames en neuromarketing. Daarom een enorme lijst aan lees- en luistertips. Nieuwsgierig waarom Dennis deze aanbeveelt? Luister dan naar deze podcast.

Boeken:

.Mistakes Were Made (but Not by Me): Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful. – Acts – Carol Tavris and Elliot Aronson
– Friction: The Untapped Force That Can Be Your Most Powerful Advantage – Roger Dooley
– Lemon: How the advertising brain turned sour – Orlando Wood
– The Illusion of Choice – Richard Shotton
– Hit Makers: How to Succeed in an Age of Distraction – Derek Thompson
– The Halo Effect: How Managers Let Themselves Be Deceived – Phil Rosenzweig
– Copy Copy Copy: How to do smarter marketing by using other people's ideas – Mark Earls 
– The Attention Economy And How Media Works – Karen Nelson-Field
– Better Brand Health: Measures and Metrics for a How Brands Grow World – Jenni Romaniuk 
– Alchemy: The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense – Rory Sutherland
– Absolut Book.: The Absolut Vodka Advertising Story – Richard W. Lewis
– The End of Print: The Graphic Design of David Carson – Lewis Blackwell

Podcasts:
– The Attention Podcast – Coen Olde Oldhof (Alpha.One)
– Richard Wiseman's On Your Mind
– GIEP 
Events: 
– Data & Analytics Congres
– IIeX (Insight Innovation eXchange)
  Organisaties: 
– SWOCC
– Customer Insights Center (RUGCIC)
  Platform:
– WARC.com
 

Meer episodes

    Nieuwsbrief

    Wil je op de hoogte blijven van alles wat wij de komende maanden verder gaan ontwikkelen?
    En wil je op de hoogte gebracht worden van nieuwe blogs / podcasts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.