MI Inspiration: Podcast Marketing Intelligence

AFLEVERING
Nummer

Arjen van Duijvenbode, managing partner ASK Opinions

Een goede respondent kan ook een hele slechte respondent zijn.

Arjen van Duijvenbode is managing partner van ASK Opinions een consumentenpanel dat afkomstig de Scoupy database. Binnen de Scoupy app registreren meer dan 2 miljoen consumenten hun aankopen bij supermarkten. Deze data kan Arjen gebruiken om respondenten te selecteren en te segmenteren op basis van daadwerkelijk aankoopgedrag.

Arjen van Duijvenbode werkt al jaren in de wereld van online onderzoekspanels. In de begintijd was het voor respondenten leuk om aan online marktonderzoek deel te nemen, want de online wereld was nog nieuw en de aandacht werd nog niet opgeslokt door social media en bedrijven die van alles van consumenten willen. Tegenwoordig is dat een stuk lastiger. Hoe enthousiasmeer je mensen – en dan vooral de jongere doelgroep – om nog deel uit te maken van een onderzoekspanel? En hoe zorg je ervoor dat die panelleden enthousiast blijven? Arjen vertelt erover vanuit zijn 15-jaar lange ervaring in deze business, waarin hij het belang van een goede samenwerking tussen marktonderzoeksbureau en panelleverancier benadrukt. Om te voorkomen dat goede respondenten uiteindelijk hele slechte worden… Arjen’s tips om “bij te blijven” binnen het vak? Bezoek events! Zo blijft hij op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen het vak. Arjen’s favoriete event is het IIEX in Amsterdam (marktonderzoek / data analytics) en het Qualitrics event in Amerika heeft ook grote indruk achtergelaten.

Arjen en Ewout podcast

Wie?

Arjen van Duijvenbode, managing partner bij ASK Opinions

Waar?

Kantoor investeerder ASK Opinions, Weesp

Wanneer?

16 september 2021

Geef een reactie

Meer episodes

    Nieuwsbrief

    Wil je op de hoogte blijven van alles wat wij de komende maanden verder gaan ontwikkelen?
    En wil je op de hoogte gebracht worden van nieuwe blogs / podcasts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.